وبسایت, دسته بندی نشده

چک لیست طراحی سایت

چک لیست طراحی سایت
در گذشته برای همه مقدور نبود که بخواهند برای رشد کسب و کارشان، سایت طراحی کنند. در واقع صاحبان کسب و کار طراحی سایت را ضروری نمی­دانستند. اما امروزه، اگر می­خواهید که درآمدتان بالا رفته و به سود بسیار برسید، باید حتما در اینترنت فعالیت داشته باشید. صاحبان کسب و کار مختلف می­توانند از طریق اینترنت محصول یا خدماتشان را به فروش برسانند. اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید، می­توانید با داشتن یک وب سایت به کسب و کارتان رونق بخشیده و سودتان را افزایش دهید. اما چطور می­توان یک سایت طراحی کرد؟ برای طراحی سایت چه مراحلی باید طی شود؟ چک لیست طراحی سایت شامل چه مواردی است؟ برای اینکه با طراحی سایت بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می­کنیم که ادامه مقاله را مطالعه کنید.

آژانس دیجیتال مارتینگ نگین وبلند مفتخر است که خدماتی نظیر طراحی سایت، سئو سایت، تبلیغات گوگل و عکاسی محصول را انجام می­دهد. برخی نمونه ­های کار این شرکت شامل سایت هنری، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت وکیل ، طراحی سایت املاک و غیره است. چنانچه شما هم قصد دارید طراحی سایت با وردپرس یا طراحی اختصاصی سایت انجام دهید، می­توانید سفارشتان را در نگین وبلند به ثبت برسانید.

انتخاب موضوع جزو چک لیست طراحی سایت

اولین قدمی که برای راه ­اندازی وب سایت باید انجام دهید این است که موضوع سایتتان را مشخص کنید. درواقع انتخاب موضوع در صدر چک لیست طراحی سایت قرار دارد. موضوعات مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد؛ اما مهم­ترین آن­ها عبارتند از:

  • سایت محتوا محور: در این نوع سایت تمرکز بیشتر بر روی تولید محتوا بوده و کاربران بیشتر جهت کسب اطلاعات این محتواهای سایت را مطالعه می­کنند. برای مثال، سایت­های خبری، علمی، اطلاع رسانی، کتابخانه­های آنلاین، نشریه­ها، وبلاگ­ها و سایت­های سرگرمی و تفریحی از دسته سایت محتوا محور هستند.
  • سایت کاربر محور: در این سایت­ها کاربران و اعضای آن برای فعالیت و رشد سایت نقش اساسی ایفا می­کنند. این نوع وب­سایت­ها توسط کاربران در اینترنت در حال توسعه هستند. برای مثال، می­توان به شبکه­ های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، آپارات و غیره اشاره کرد.
  • سایت خدمات محور: در این نوع سایت­ها محصولات یا خدمات به کاربران ارائه می­شود. این نوع سایت­ها با اهداف تجاری ساخته می­شوند. برای مثال، می­توان به سایت­های فروشگاهی، بانکی، اداره­های دولتی، خدمات آموزش و دانشگاهی اشاره کرد.
  • سایت ترکیبی: این نوع سایت­ها ترکیبی از محتوا و خدمات را به کاربران خود ارائه می­دهند. برای مثال، می­توان به فروشگاه دیجی کالا اشاره کرد. در این سایت علاوه بر فروش محصولات، کاربران محتوا ارائه می­دهند.

مشخص کردن اهداف جزو چک لیست طراحی سایت

اهداف کسب و کار شامل ایده­های دقیق و منظم و برنامه­ ریزی شده هستند. این ایده ­ها باید اجرا شوند. راه ­اندازی یک سایت، مانند تاسیس یک شرکت است. از آنجا که یک کسب و کا بدون هدف نمی­تواند به جایگاه بالا برسد، طراحی سایت نیز همین­طور است. بسیاری از سایت­ها طراحی شدند؛ اما از آنجا که هدف مشخصی نداشتند، به جایی نرسیدند.شما باید هدفتان از طراحی سایت را مشخص کنید. این مورد نیز جزو چک لیست طراحی سایت است. هدف شما از طراحی سایت چیست؟ این سایت چه مقدار باید رشد کند؟ بعد از طراحی سایت چه نیازی در جامعه را برطرف می­کنید؟ آیا هدفتان این است که خدمات بهتر را به مشتری ارائه دهید؟

شما باید پاسخ این سوالات را بدانید و سپس برای طراحی سایت اقدام کنید. شما باید یک استراتژی اصولی را برای طراحی سایت خود بچینید. در غیر اینصورت وب سایت هیچ منفعتی برای شما نخواهد داشت.

مشخص کردن سیستم مدیریت محتوا جزو چک لیست طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوا در واقع نرم افزارهای هستند که با کنترل پنل گرافیکی به شما اجازه راه­اندازی و مدیریت وب سایت می­دهند. یکی از اصلی­ترین مورد در چک لیست طراحی سایت است. زیرا بعد از طراحی سایت، مدیریت وب سایت شما توسط سیستم مدیریت محتوا انجام می­شوند. توسط این نرم افزار می­توانید مطالب و محصولات، عکس، ویدیو و غیره را به سایتتان اضافه کنید. حتی می­توانید قالب و رنگبندی سایتتان را با استفاده از این نرم افزار تغییر دهید. به همین دلیل انتخاب سیستم مدیریت محتوا یکی از اساسی­ ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید. مهم­ترین سیستم­های مدیریت محتوا عبارتند از:

  • وردپرس
  • جوملا
  • پرستاشاپ
  • اپن کارت
  • توماتو کارت
  • دروپال
  • دیتا لایف

پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. بیش از 70 درصد سایت­های جهان با این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده­اند. نگین وبلند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت استفاده می­کند.

برای راه ­اندازی سایت چه باید کرد؟

برای اینکه یک وب سایت راه­اندازی کنید، مراحلی دارد که آن­ها باید طی شود. مراحل راه­اندازی وب سایت عبارتند از:

  • انتخاب نام دامنه
  • خرید هاست مناسب
  • انتخاب قالب وب سایت
  • سئو سایت و افزایش فروش سایت

تمامی موارد بالا باید در داخل چک لیست طراحی سایت قرار داده شود. در ادامه توضیح مختصری درباره هرکدام از آن­ها خواهیم داد تا با آن­ها آشنا شوید.

انتخاب نام دامنه

اولین قدمی که باید برای راه­اندازی یک سایت انجام داد، انتخاب نام دامنه و ثبت آن است. دامنه در واقع همان آدرس سایتی است که داخل مرورگر وارد می­کنیم. نام دامنه هویت و نشان تجاری کسب و کار شما را نشان می­دهد. بنابراین باید در انتخاب آن دقت داشته باشید. پس از انتخاب نام دامنه باید برای تهیه آن سالیانه مبلغی پرداخت کنید.

خرید هاست مناسب

هاست فضایی در سرور است که شما می­توانید اطلاعات و فایل­های موردنیاز سایتتان را در آن آپلود کنید. هاست­ها به صورت ماهیانه و سالیانه قابل تمدید بوده و باید برای آن هزینه­ای بپردازید. توجه کنید که در صورت عدم پرداخت هزینه هاست، هاست شما قطع خواهد شد.

انتخاب قالب سایت

پس از آنکه هاست و دامنه مناسب را خریداری کردید، نوبت به انتخاب قالب سایت می­رسد. یکی از عواملی که سایت­ها را از یکدیگر متمایز می­کند، قالب وب سایت است. بنابراین اگر بخواهید سایت شما قالب زیبا داشته باشد، باید هزینه بالایی برای دریافت یک قالب حرفه­ ای پرداخت کنید.

سئو و افزایش فروش

سئو (SEO) به معنای بهینه­سازی سایت برای موتورهای جستجو است. همه ما زمانی­که به دنبال چیزی بودیم، آن را در موتور جستجو مانند گوگل جستجو می­کردیم. موتورهای جستجو مانند یک ربات هستند. بنابراین ما باید محتوای داخل سایتمان را به­طوری بنویسم که برای آن­ها قابل فهم باشد. بنابراین باید تکنیک­هایی را رعایت کنیم که سایتمان در صدر جستجو قرار بگیرد.

اما سئو سایت یک کار بسیار تخصصی بوده و تمامی افراد قادر به انجام آن نیستند. بنابراین پس از طراحی سایت باید سئو سایت را به فردی بسپارید. توجه داشته باشید که سئو یکی از موارد مهم در چک لیست طراحی سایت است. زیرا سایتی که سئو نشده باشد، نمی­تواند درآمد شما را افزایش دهد. چرا که تمامی مردم باید سایت شما بدانند و به آن سر بزنند. با سئو سایت می­تواند جزو اولین­ها در موتو جستجوی گوگل باشید و مشتری­های خود را افزایش دهید. شرکت نگین وبلند دارای کادر مجرب و متخصص در زمینه سئو سایت است. شما می­توانید سئو سایتتان را به نگین وبلند بسپارید.

قوانین راه­اندازی سایت

یکی از دغدغه­ های مردم راه­اندازی سایت برای کسب و کارشان است. مردم به دلایل مختلفی از جمله معرفی محصول، فروشگاه آنلاین و سایت شخصی سایت طراحی می­کنند. عدم آشنایی با کارهایی که قبل از شروع طراحی سایت، منجر به طراحی سایت نام وفق خواهد شد. بنابراین به عنوان کسی که می­خواهید یک وب سایت داشته باشید باید قوانین راه­اندازی سایت را بدانید. در زیر 10 قانون طراحی سایت گفته شده است:

  • انتخاب نوع سایت
  • تحقیق درباره مشتریان هدف
  • انتخاب امکانات سایت
  • تعیین میزان بودجه برای پروژه طراحی سایت
  • تحقیق درباره انواع سیستم­ های مدیریت محتوایی
  • انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت
  • بررسی هزینه و قیمت طراحی سایت
  • بررسی قرارداد طراحی سایت
  • انتخاب طرح و قالب مناسب برای سایت
  • خرید دامنه و جمع­ آوری اطلاعات و داده­های اولیه

بررسی درباره مخاطبان هدف جزو چک لیست طراحی سایت

شناخت مخاطب هدف یکی دیگر از مواردی است که باید در چک لیست طراحی سایت باشد. یکی از اصلی­ترین چالش­هایی که صاحبان کسب و کار با آن رو به رو هستند، شناخت مخاطبان هدف است. در ابتدای مسیر کسب و کارها، صاحب کسب و کار باید بداند که در انتهای مسیر قرار است به کجا برسد. این موضوع رمز موفقیت یک کسب و کار است. که لازمه آن شناخت مخاطف هدف می­باشد. این موضوع به شما کمک می­کند تا برای رسیدن به هدفتان در مسیر درست قرار بگیرید.

بنابراین پیش از شروع طراحی سایت نیز باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. هدف شما باید جلب توجه و رضایت مخاطبان هدفتان باشد. شما باید کسانی که قصد دارید محصول یا خدمتتان را به او بفروشید را شناسایی کنید. زیرا چنانچه محصول یا خدمتتان در اختیار مخاطبان درست قرار داده نشود، نمی­توانید امیدی به موفقیت کسب و کارتان داشته باشید. بنابراین در انتخاب مخاطبان هدف دقت لازم را به خرج دهید.

طراحی سایت ریسپانسیو جزو چک لیست طراحی سایت

در اوایل که اینترنت ظهور کرده بود، تلفن­های هوشمند و تبلت­ها وجود نداشته و تنها مردم با استفاده از کامپیوتر وارد اینترنت می­شدند و به گشت و گذار می­پرداختند. اما امروزه، باتوجه به گسترش تلفن­های هوشمند و تبلت­ها مردم بیشتر ترجیح می­دهند که از این دو ابزار استفاده کرده و وارد اینترنت شوند. از این رو، طراحی سایت شما باید به­گونه­ای باشد که در تمامی دستگاه­ها به درستی نمایش داده شود. این اصل باید در چک لیست طراحی سایت قرار داده شود.

برای اینکه بتوانید سایتتان را بدین گونه طراحی کنید، باید از طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنید. با استفاده از این تکنیک صفحات وب سایتتان متناسب با نمایشگر دستگاه تغییر کرده و محتوای سایت به خوبی برای کاربر قابل نمایش خواهد بود. شرکت نگین وبلند سایتتان را به صورت کاملا ریسپانسیو طراحی کرده و باعث می­شود که مخاطبان بیشتری جذب سایتتان شود.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه طراحی سایت تاثیر می­گذارد. چنانچه در طراحی سایتتان از جلوه­های گرافیکی با استفاده از کد صورت نگیرد، هزینه چندانی نخواهد داشت. در واقع، چینش مناسب عناوین و دقت در کارایی وب سایت­ مهم­تر از جلوه­های گرافیکی آن است. عوامل زیر بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر می­گذارد:

  • طراحی سایت اختصاصی یا با وردپرس
  • طراحی سایت به صورت چند زبانه
  • طراحی سایت به همراه درگاه پرداخت
  • طراحی سایت خدماتی
  • نوع وب سایت
  • قالب وب سایت

چنانچه یک وب سایت با امکانات عمومی بخواهید، هزینه کمتری نسبت به طراحی سایتی دارد که امکانات اختصاصی در آن وجود دارد. بنابراین هنگامی که می­خواهید سایتتان را طراحی کنید باید به بودجه­ای که برای آن در نظر گرفتید دقت کنید. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با وردپرس در نگین وبلند، با ما تماس بگیرید.

برای طراحی سایت چه باید کرد؟

پس از اینکه تمامی موارد بالا را در نظر گرفتید، باید یک بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید. ممکن است که بخواهید خودتان طراحی سایت را به عهده گرفته و نیازی ندارید که طراحی سایتتان را به یک فرد متخصص بسپارید. بدین ترتیب از هزینه­ های اضافی صرفه­جویی خواهید کرد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است بتوانید سایت برای کسب و کارتان طراحی کنید؛ اما از آنجا که شما طراح سایت نیستید، ممکن است سایت خوب از آب درنیامده و به کسب و کارتان لطمه وارد شود. بنابراین بهتر است که برای طراحی سایت از یک متخصص استفاده کنید. ممکن است که هزینه طراحی سایتتان بالا برود. اما در آینده شما چند برابر آن را بدست خواهید آورد.

با توجه که امروزه اهمیت طراحی سایت بالا رفته، شرکت­های بسیاری وجود دارند که خدمات طراحی سایت را انجام می­دهند. بدیهی است که انتخاب در میان این همه شرکت طراحی سایت کار بسیار دشواری است. بنابراین باید برای انتخاب بهترین سایت طراحی سایت، فاکتورهایی را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که سایت مشتریان شرکت موردنظرتان را بررسی کنید.

با بررسی آن­ها متوجه خواهید شد که طراحی سایت آن­ها تا چه حد حرفه­ای است. دومین نکته این است که سایت خود شرکت را بررسی کنید. سایت یک شرکتی که خدمات طراحی سایت را ارائه می­دهد، بهترین سایتی است که می­توانند ارائه دهند. با در نظر گرفتن این دو فاکتور می­توانید یک طراح سایت حرفه­ای را انتخاب کنید.  نگین وبلند جزو برترین تیم های طراحی سایت است که می­تواند انواع مختلفی از سایت­ها را به صورت اختصاصی و با وردپرس طراحی کند. برای طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

کدام را انتخاب کنیم؟ طراحی سایت با وردپرس یا به صورت اختصاصی

یکی دیگر از مواردی که باید در چک لیست طراحی سایت وجود داشته باشد، این است که تعیین کنید طراحی سایت اختصاصی باشد یا اینکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده شود. برای اینکه یکی از این موارد را انتخاب کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید. اول اینکه چه مقدار بودجه برای طراحی سایت در نظر دارید؟ اگر بودجه شما محدود است، بهتر است که طراحی سایت با ورد پرس را انتخاب کنید. بعدها که درآمدتان بالا رفت می­توانید آن را برای طراحی اختصاصی اقدام کنید. اما اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید، بهترین گزینه انتخاب طراحی سایت اختصاصی است. با طراحی اختصاصی می­توانید امکانات بهتر و بیشتر برای سایت خود داشته باشید.

نگین وبلند مفتخر است که به صاحبان کسب و کار خدماتی نظیر طراحی سایت، سئو سایت، تبلیغات گوگل و عکاسی محصول ارائه می­دهد. مهم­ترین خدمات ما طراحی سایت بوده که شامل سایت هنری، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت وکالت، طراحی سایت املاک و غیره  است. چنانچه برای کسب و کارتان به سایت نیاز دارید می­توانید به این شرکت مراجعه کرده و طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت با ورد پرس را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =